A sikeres fogyás titka 7 lépésben

Felejtsd el a szigorú diétákat, ezzel a hét tippel te is megszabadulhatsz a felesleges kilóktól!

1. Dönts

Szokták mondani, hogy minden fejben dől el, ez pedig a fogyásra is igaz. Te miért akarsz lefogyni? Mi az ideális súly, amit el akarsz érni? Mit tennél meg érte? Ha ezekre a kérdésekre válaszolsz, akkor máris megtetted az első fontos lépést. Nem szabad azért belevágni valamibe, mert a barátok vagy a házastársad megállás nélkül unszol, azért tedd meg, mert te erre vágysz. Innentől kezdve sokkal könnyebb lesz, és hamarabb eléred a hőn áhított eredményt.

2. Fokozatosság

Ha eldöntötted, hogy magad miatt akarsz lefogyni, akkor legyél türelmes. Gondolj arra, hogy minél gyorsabban dobod le a kilókat, annál könnyebben tudnak visszajönni. És tudod, mindig több jön vissza! A fogyás lassú és fokozatos folyamat, a testnek hozzá kell szoknia az új kalóriaigényekhez, így érdemes lassan menni előre. A gyors és extrém diétával az elraktározott vízből adsz le, a kilók ugyanott lesznek.

3. Éhezés nélkül

Ha te is azt hitted, hogy a koplalással előrébb leszel, akkor még időben figyelmeztetlek ennek az ellenkezőjéről. A szervezet folyamatosan energiát éget, mivel él, működik, tehát szüksége van rá. Ha koplalsz, akkor a test úgy érzékeli, hogy valami baj van, és nemhogy nem fogsz fogyni, hanem elkezd raktározni. Minden csepp zsírt magához szorít, és nem akarja elengedni, mert félt téged. Inkább soha ne legyél éhes, hogy nyugodtan elengedje a zsírokat, bár azért ne ess túlzásba sem.

4. Rendszeresség

Az a legjobb, ha rendszeresen eszel. Ha alig bírsz elmenni a konyháig, mert annyira éhes vagy, akkor megint túlzásba estél, próbálj inkább az órára figyelni. Ha reggeliztél, akkor ütemezd be a tízórait, ebéd után pedig egyél uzsonnát. Persze nem kell fél disznót megenned, de egy joghurt vagy egy finom alma nem árt. A tested örülni fog, hogy nem éhezik, ráadásul az egészségeddel sem lesz gond.

5. Egészséges ételek

A rendszeresség csak akkor jelent problémát, ha egészségtelen ételeket viszel a szervezetbe. Ma sajnos sokan választják a csokis kekszeket és a sültkrumplit, ez azonban senkinek nem tesz jót. A cukrozott, kész, félkész ételek a szervezetednek és a fogyókúrádnak is ártanak. Persze, ez nem azt jelenti, hogy havonta egyszer ne vétkezhetnél a kedvenc éttermedben, de ez legyen havonta és nem hetente. Minél kevesebbet eszel ilyen dolgokat, a tested annál ritkábban fogja kérni.

6. Vitaminok és víz

Nem szabad megfeledkezni a vitaminokról és a folyadékról. Ha le akarod dobni a felesleges kilókat, akkor szükség lesz a rendszeres vízfogyasztásra és a gyümölcsökre is. Amennyiben teljesen kiiktatod a cukrot, és nem akarsz gyümölcsöt enni, akkor muszáj pár étrend-kiegészítőről gondoskodni, amivel beviszed a megfelelő mennyiségű vitamint a testedbe.

7. Mozogj

Végül, de nem utolsó sorban: mozogj! Ha valaki fogyni akar, akkor a rendszeres mozgás sokat segít. A sport azonban nemcsak a kilókról szól, hanem az egészségről is. A mozgás örömmel tölti el az embert, és rengeteg későbbi betegségtől kíméli meg a testet. Ha pedig az étkezésre is figyelsz, akkor biztosan megindulnak a párnácskák.

Megosztás

Mást is olvasnál? Nézz körül írásaink között

Küzdelem a maszk okozta pattanások ellen

2022. július 5.|

Lassan teljesen megszokjuk, ha maszkot kell viselnünk, mondhatni a hétköznapok részévé vált. Ha azonban hosszú ideig kell viselnünk, akkor számolnunk kell bizonyos következményekkel, például a bosszantó pattanásokkal.

Strandolj okosan! Nőgyógyász tanácsai az egészséges fürdőzéshez

2022. június 7.|

Felfázást és húgyúti betegségeket is okozhat a vizes ruhás napozás. A nyári melegben nincs is jobb annál, mint amikor valaki fürdőzéssel kapcsolódik ki. Legyen szó úszómedencéről, gyógy- vagy természetes vizekről, néhány alapvető szabályt érdemes betartanunk