Kerüljük el a megbetegedéseket az utazások alatt is

közlekedési sztrájkok, embertömegek vagy rossz szervezések. De nem szabad elfelejtenünk, hogy fennáll annak a lehetősége is, hogy éppen egy betegség miatt nem élvezhetjük a vakációnkat. Nincs recept arra, hogy biztosan elkerüljük a rosszulléteket, de az igaz, hogy tehetünk néhány intézkedést, hogy megpróbáljuk zökkenőmentessé tenni az utazást.

A BBC hírei szerint nagyon sok ember betegszik meg a vakáció közben. Az okok többfélék lehetnek: egyesek nem figyelnek az ország szokásaira, mások esznek vagy isznak valamit, és akkor még nem említettük a különböző baktériumokat és vírusokat, vagy magát a vakációt érintő stresszt. A betegségek a világ különböző részein eltérőek. Attól függően, hogy hová megyünk, különböző megelőző intézkedéseket érdemes tennünk. A következő szempontokat kell figyelembe venni:

  • Rovarok és paraziták
  • Helyi éghajlat
  • Egészségügyi feltételek

Kerüljük el a betegségeket, kezdjük otthon

Az utazás előtt célszerű orvosi vizsgálaton részt venni, hogy biztosak legyünk abban, hogy jó egészségnek örvendünk. Ily módon kizárhatók a különböző problémák, és bármilyen felmerülő kételyről vagy kérdésről konzultálhatunk az orvosunkkal. Hasonlóképpen, ha bármilyen gyógyszert szedünk vagy kezelés alatt állunk, tájékoztassuk erről, hogy felírhassa a szükséges gyógyszereket a távollétünk idejére.

Mielőtt egy másik országba utazunk, nagyon fontos időben leellenőrizni a szükséges védőoltások feltételeit. Egyes országok meglátogatásához például sárgaláz vagy kolera elleni védőoltásra van szükség. Ne bízzuk azonban az internetre magunkat, az a legjobb, ha egyenesen a klinikát keressük fel. Nagyon fontos, hogy ne az indulás előtt jusson eszünkbe az oltás, mivel néhány esetben több hetet kell várni, hogy a védettség kialakuljon. Emellett az is lehet, hogy az oltásokat is frissíteni kell. Például szükség lehet emlékeztető oltásokra a következők miatt: difteria, tetanusz, pertussis, influenza, kanyaró, mumpsz, rubeola, polio. Emellett az ajánlott vakcinák közé tartozik például a Hepatitis A, Hepatitis B, a meringitis vagy a tífusz.

A rovarcsípések megelőzése

Itt az internet is segíthet, mivel pár perc alatt megtaláljuk, hogy milyen csípésekre számíthatunk. Ha biztosra akarunk menni, akkor mindig a megelőzésre koncentrálunk, nem pedig az utólagos kezelésre. Ehhez használjunk rovarriasztót, amikor a szabadban tartózkodunk, de óvatosan. Az is előfordulhat, hogy alvás közben szúnyoghálót kell használnunk. Lehet, hogy kényelmetlen, de egyes országokban viseljünk nadrágot és hosszú ujjú inget, különösen sötétedés után. Érdemes csak védett helyen aludni, és mellőzni a túlzott parfüm használatot.

A fáradtság is nagy ellenség

Vagy az utazás megkezdése előtt, vagy a célállomásra érkezés után meg kell tervezni az útvonalat. A tervezés magában foglalja a realitást is, mivel, ha túl sok látnivalót teszünk egy napra, akkor a fáradtság győz. Ha a nagy rohanásban elfogy minden erőnk, akkor sokkal hamarabb megbetegedhetünk. A nagy időeltolódással járó repülőutak esetében figyelembe kell venni azt a rendellenességet vagy kellemetlenséget, amitől egyesek szenvednek, azaz a jetlaget. Ez azt jelenti, hogy amikor megérkezünk a célállomásra, a szervezetnek hozzá kell szoknia az új időzónához.

Ételek és italok

A változó víz szintén egy olyan tényező, amely megbetegíthet minket egy utazás során, különösen a gyomor- és bélrendszeri rendellenességek miatt. Néha hasmenés és egyéb problémák léphetnek fel a baktériumokkal vagy vírusokkal szennyezett víz miatt, ezért fontos, hogy mindig palackozott vizet igyunk.

Ugyanez vonatkozik az ételekre is. Utazáskor általában szívesen megkóstoljuk a helyi konyhát, de nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy egyes ételek károsak lehetnek a szervezetünkre, egyszerűen azért, mert nem vagyunk hozzászokva. Ezért oda kell figyelni arra, hogy mit eszünk, és célszerű emésztőenzimeket szedni, amelyeket általában kapszulában árulnak, és segítik az emésztés megfelelő lefolyását.

Kerüljük a következő élelmiszereket:

  • Főtt élelmiszerek, amelyeket hagytak kihűlni (például utcai ételek)
  • Koszos vízzel mosott gyümölcsök
  • Nyers zöldségek
  • Saláták
  • Pasztőrözetlen tejtermékek, mint például tej vagy sajt

A kezeletlen vagy szennyezett víz fogyasztása szintén fertőzéshez vezethet. Csak a következő folyadékokat fogyasszuk:

  • Bontatlan dobozos vagy palackozott italok (víz, gyümölcslé, szénsavas ásványvíz, üdítőitalok)
  • Forralt vízzel készült italok, például tea és kávé

Emellett ne használjunk jeget az italokban, kivéve, ha az tisztított vízből készült.

Amennyiben mégis megbetegszünk

Ha annak ellenére, hogy nagyon óvatosak voltunk és jól megszerveztük az utazást, mégis megbetegszünk, akkor forduljunk a legközelebbi (vagy a legmegbízhatóbb) egészségügyi központhoz. Ha biztosra akarunk menni, akkor még indulás előtt gondoskodunk egy utasbiztosításról, így nem kell a fordítással és kutatással szenvednünk, egyszerűen a biztosítóra bízhatjuk magunkat.

Megosztás

Mást is olvasnál? Nézz körül írásaink között

Küzdelem a maszk okozta pattanások ellen

2022. július 5.|

Lassan teljesen megszokjuk, ha maszkot kell viselnünk, mondhatni a hétköznapok részévé vált. Ha azonban hosszú ideig kell viselnünk, akkor számolnunk kell bizonyos következményekkel, például a bosszantó pattanásokkal.

Strandolj okosan! Nőgyógyász tanácsai az egészséges fürdőzéshez

2022. június 7.|

Felfázást és húgyúti betegségeket is okozhat a vizes ruhás napozás. A nyári melegben nincs is jobb annál, mint amikor valaki fürdőzéssel kapcsolódik ki. Legyen szó úszómedencéről, gyógy- vagy természetes vizekről, néhány alapvető szabályt érdemes betartanunk